21 november 2005

Explosion


Bråkar med mej själv!
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Postrock. Post rock. Det som kommer efter rocken. Godspeed you! Black emperor - BBF3. 12:04. Första nedslaget på virveln. Det definierande ögonblicket för Slow riot for new zero kanada. Det som kommer efter rocken. En kanalisering av världens samlade reaktionära vrede. Musik är politik. 13:30. Tempot ökar. Som pulsen hos ett byte på väg att falla. Ett episkt cresendo. Högtalarna sprakar. Jag skakar, slår ut mitt te. Ljudmattan är adrenalin. 15:04. Allt är över. Stråkar. Ensamma. Kalla. Som resterna av en brinnande innerstad. Seattle 1999. Göteborg 2001. Genua.

Mitt i allt detta dyker ett mail upp som kan omkullkasta hela min framtid. Eller inte. Jag vet inte om jag vågar? Kan jag? Är jag kompetent nog? Jag vet ärligt talat inte. Jag har aldrig varit mer förvirrad. Mer förvånad. Och samtidigt sällan så tacksam och nyfiken.

17:44. Stråkarna dör ut. Allt är borta. Jag är ensam kvar. Ensam med tankarna.

2 kommentarer:

victor sa...

IT'S PEANUT BUTTER JELLY TIME!

(jag kommenterar alla bloggar just nu och ville inte att du skulle vara utanför. typ)

sämgård sa...

VAD VAR DET FÖR MAILL DIG FICK??