23 november 2005

Dekomposition


Suck it all up
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Processen att skriva här, en komposition av ytterligare en ytlig reflektion, en egocentrisk galldistribution fyller en ganska väsentlig funktion. När jag började skriva här, för typ sex veckor sen, var det mest för att ha någonstans att publicera nyss fotograferade bilder med min nyss inhandlade kamera. Eventuellt få lite respons och vädra kreativiteten i ett offentligt forum långt från pretentioner och tråkiga utstakade vägar (som hos DeviantArt).

Det fanns en tanke i att få skriva av sig lite också. Att med darrande penna testa sina journalistiska aspirationer. Det är nog det jag tycker om mest just nu. Att få kasta ur sig lite vad som. Jag har en ganska stadig läsarkrets på uppskattningsvis cirka sex personer. Kanske mer, kanske mindre. Jag för ärligt talat inte statistik. Tur är väl det. Det är ungefär den läskrets dagboken på helgon har också (men människorna som läser är från åtminstonde partiellt disjunkta mängder).

Kontentan är att jag utan tanke mest låter fingrarna regna över tangentbordet och jag uppskattar att ni faktiskt läser, ni som gör det.

Nog om det. Idag var en spännande dag. Och kanske en liten nerdag. Började med att testa vad folk tyckte om mailet jag fick igår. Mailet. Någon har nominerat mig till en alldeles monumental post inom en organisation här i Linköping. Som projektledare för nordens största studenthändelse. Vi får se om jag söker. Jag tror inte det.

Fem timmar och åtta koppar kaffe senare hade vi en tämligen stressig labb i digitalteknik. Jag och Hannes. Självklart slösade vi dryga timmen felsökning på en krets som fungerade utmärkt. Enda felet var att q3 och q3 gick ut från samma ben. Fel! Efter det flöt det som... ja, något tämligen flytande material.

Dagen avslutades med en innebandträning. Vi är 10 tämligen menstruerande pojkar. Ett jävla gnäll hela tiden. Droppa vinnarinstinkten för fan. Det är jävligt jobbigt.

Jag vill be om ursäkt till Oskar också. Inte helt rätt att ladda ur på honom. Men han läser nog inte det här. Får väl vara man nog att göra det i skolan imorgon.

Klockan närmar sig ett. Jag borde sova. Imorgon lär det inte bli mycket sömn. Villevallajobb. Med SOF-gänget på plats. Spännande.

Over and out!

Inga kommentarer: