21 november 2005

...The corners of our rooms


Väskförsäljning
Originally uploaded by Marcus Frödin.
He has left us alone but shafts of light sometimes grace the corners of our room

Jag vaknade med sängen tom idag. Ingen bredvid mig, igen. Det var en bummer. Min Kvinna har åkt. Kvar är enbart den syntetiska grädden och lite godispapper. Jag äger ju ingen papperskorg längre.

Sitter och lyssnar på Fear before the march of flames' lysande What happens in vegas... Lysande piano. Blir nog ett bra intro till en framtida film. Jag har inte bestämt vad den ska handla om, men det lär bli en komedi.

Mina manustalanger räcker inte till Riktig Film.

På dagens agenda står att göra lite te till mej själv, äta lite mat och fortsätta jobbet på villevallasidan. Bokningssystemet vill vara klart till på Onsdag. Det är dess ambition. And goddamnit, I won't fail it.

Jag har ett dilemma. Första December lirar Efterklang. Samma kväll har Baljan tackfest för sina jobbare. Tackfesten ska vara sjukt rolig och innehålla onaturliga mängder alkohol. Efterklang är bra. Tackfesten är nästan gratis. Efterklang kostar satan. Vad ska jag göra? Förslag mottages!

Inga kommentarer: