12 oktober 2005

Onsdag kväll


Svartvit jag
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Lyssnar på Circle takes the square. Non-objective portrait of Karma heter låten. Vacker och våldsam. Nästan så att man vill ringa på hos grannen och sparka in huvudet på honom. Bara för att man kan. Ikväll spelar de fotboll på teve, har jag hört. Jag har inte orkat kolla. Fotboll har aldrig varit min grej. Jag vet inte riktigt vad som varit min grej egentligen. Datorer. Konst. Matte. I've never been popular with the ladies. Eller jo, ibland kanske. Hos någon lady.

Ignorance is bliss no wise woman's failed to mention
and surely some koan suggests 'neglect leads to perfection'
but the more I turn my face from the crowd
the more I feel my backs' increasingly compelled
for the sake of escape, to turn a knife on itself,
a knife of relief, from all the petty insight
and finally I'll sleep, I'll sleep through the night
Bored as fuck with this street corner-cover.

Inga kommentarer: