16 oktober 2005

My cup of tea


Le Coupe de Frukttte
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Här är ett foto på min kopp te. Idag har jag druckit tre koppar. Smaken just nu, trotts över sju olika paket i skafferiet, är Four red fruits. Jag ska strax sova, men det blir en kopp till. Den här gången ska jag lyxa till det med lite honung i. Den här veckan har varit kantad av sötsug. Våldsamt sötsug. Får hoppas jag slutar ha det snarast.

Testade en väldigt speciell (och våldsamt dyr) pizza idag - Quatro Fromagio. Tomatsås, Mozzarella, Chevréost, fårost, Gorgonzola och en ost till jag inte ens minns. Inget mer. Väldigt spännande. Väldigt ostigt. Väldigt Åbylund. Nu var det iochförsig första gången jag var i Åbylund, så jag borde väl knappast uttala mig om vad som är Åbylund och Åbylundsanda, om något sådant finns, men existerar det var det säkert inblåst i själen på pizzan jag åt.

Lysande pizzeria förresten. Vunnit tävlingen "Sveriges godaste pizza". Väldigt förståeligt.

Inga kommentarer: