17 oktober 2005

"Korka upp den..."

Såhär mitt i tenta-p, dagen innan Tentan med stort T, kan livet kännas både grått och meningslöst. Lite halvdassigt helt enkelt. Man får inte ta en öl, ha roligt, sova eller förlora sig i ett roligt fulhack. Man ska plugga, plugga, plugga för att klara sin tenta. Tentan som står på tapeten rör datastrukturer och algoritmer. Har varit vilse i deras förlovade värld i ett par dagar nu. Börjar få koll på det, äntligen. Behärskar både B-träd och heapar. Det enda molnet på himelen är om ingen vill byta pass med mig i Baljan imorgon. Då blir det ingen tenta. Vore förjävligt, när jag pluggat nästintill dagligen sen i Onsdags. Hoppas någon räddar stackars mig.

I övrigt så har jag fått nätverket här hemma att fungera riktigt smidigt, så nu kan jag lyssna på musik från min stationära i laptopen genom stereon. Det är lysande. Vackert. Man blir nästan lite fnittrig.

Musiktips då? Det är klart jag har! A Silver Mt. Zion - Blown out joy from Heaven's mercied hole!

Inga kommentarer: