25 oktober 2005

Få upp flåset


Yes, det är jag
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Notera hur saggig och hängig jag ser ut. Flötig, liksom. Därför ska jag spela innebandy ikväll. Yes, ni läste rätt. Säsongsstart för den våldsamt anrika innebandyföreningen Slobban. Ny säsong, nya möjligheter, en liten chans till snyggare kropp och en stor chans för förnedring. Allt man kan önska sig av sport, med andra ord.

Jag måste få delge en del av en diskussion vi hade idag. Den var klockren.

"Hur fan ska vi fixa biljetter då? Jag tänker inte köa"

"Erland, kan inte du ligga med nån?"


Varpå allmänt raseri och gapskratt utbrister. Det finns en rätt bra historia bakom det här. Den tänker jag självklart inte avslöja. Och jo, förresten, det var någon som tittade snuskigt på mig idag. Kände mig exploaterad, äcklad och lite uppskattad.

Inga kommentarer: